اینترنت پرسرعت TDLTE اینترنت نسل 4

اینترنت پرسرعت TDLTE چیست و چگونه کار میکند؟

تاریخچه اینترنت تا اینترنت پرسرعت TDLTE اینترنت نسل 4

اولین دسترسی ما به دنیای اینترنت توسط فناوری Dial Up صورت پذیرفت. فناوری‌ای که هر چند تلفن خانه ما را قطع میکرد و اینترنتی با سرعت 56Kbps به ما ارائه می‌داد، اما همه این معایب تنها پس از باز شدن صفحه گوگل فراموش می‌شد.

 

 

اینترنت پرسرعت TDLTE اینترنت نسل 4

 

 

اینترنت پرسرعت ADSL فناوری پیشرفته تر و پرسرعت تری بود که در ابتدا تنها در کافی‌نت‌ها یافت می‌شد اما به ندرت رو به منازل خانگی و شرکت ها آورد. دسترسی‌ای که توسط همکاری مخابرات با شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت برای کاربران فراهم شد.

در ابتدا اینترنت GPRS بود که در گوشی‌های پیشرفته آن روز ها قابل استفاده بود.پس از GPRS اینترنت EDGE به بازار آمد.سپس اینترنت نسل سوم برای کاربران موبایل قابل دسترس شد که البته این اینترنت در ایران، ابتدا و به مدت سه سال تنها برای کاربران اپراتور رایتل امکان پذیر بود. پس از آن و در سال‌های اخیر با پیشرفت تلفن‌های همراه و امکان تهیه آن ها برای اکثر مردم، اینترنت نسل چهارم موبایل پا به عرصه وجود گذاشت. فناوری‌ایکه به کاربران اجازه تجربه اینترنتی با کیفیت و با سرعت بالا در حین حرکت و جابجایی را می‌دهد.

نام TD-LTE از TDD-LTE گرفته شده است و مخفف عبارت Time Division Duplexing – Long Term Evolution می‌باشد. همان طور که از نام آن پیدا است، این فناوری بر پایه نسل چهارم اینترنت (4G-LTE) می‌باشد. فناوری اینترنت پرسرعت TD-LTE یا تکامل بلندمدت، استانداردی جهت انتقال داده پرسرعت به صورت بی‌سیم می‌باشد. این فناوری به دو صورت FD-LTE و TD-LTE ارائه می گردد.

 

  • تفاوت FD-LTE و TD-LTE

 

فناوری‌های اینترنت FD-LTE و اینترنت پرسرعت TDLTE اینترنت نسل 4 دو استاندارد مختلف فناوری نسل چهارم هستند که ازجمله استانداردهای ۳GPP به شمار می‌رود. فناوری نسل سه با معرفی+HSDPA یا +H خاتمه یافت و اپراتورهای موبایل شروع به پیاده‌سازی و تحقق نسل چهارم تلفن همراه کردند تا بتوانند سرعت به‌مراتب بالاتری را برای مشترکان خود فراهم کنند.

فناوری نسل چهارم ازلحاظ سرعت یک شبکه محلی مجازی را برای دسترسی به خدمات سه‌گانه دیتا، صوت و ویدئو را فراهم می‌کند.

استاندارد FD-LTE از باند فرکانسی متقارن استفاده می‌کند و استاندارد اینترنت پرسرعت TDLTE اینترنت نسل 4 از باند فرکانسی نامتقارن بهره می‌برد.

شبکه TD-LTE به باند فرکانسی متقارن احتیاجی ندارد چون ارسال و دریافت اطلاعات در همان کانال و در بازه‌های زمانی مختلف اتفاق می‌افتد. درحالی‌که شبکه FD-LTE به باندهای فرکانسی متفاوتی جهت ارسال و دریافت اطلاعات به‌اضافه باند محافظ میانی احتیاج دارد. دراینترنت پرسرعت TDLTE اینترنت نسل 4 این امکان وجود دارد که ظرفیت Uplink و Downlink با تغییر آرایش فریم‌ها تغییر کند ولی در اینترنت FD-LTE براساس پهنای باند اختصاص یافته به اپراتورها، این ظرفیت ثابت است.

 

  • تاریخچه

 

در سال۲۰۱۰، نخستین آزمایش‌های میدانی درزمینهٔ این فناوری توسط شرکت اریکسون، همراه با شرکت Reliance Industries در هند انجام شد که طی آن به‌سرعت ۸۰ مگابیت بر ثانیه دست‌یافته شد. پس‌ازآن در سال ۲۰۱۱ شرکت China Mobile با همکاری شرکت Huawei، سرویس TD-LTE را در ۶ شهر چین به‌صورت آزمایشی راه‌اندازی کرد و در ۲۰۱۲، سرویس TD-LTE به‌عنوان سرویس نسل چهار توسط Soft Bank در ژاپن به بهره‌برداری رسید.

سال ۲۰۱۳ سالی بود که نخستین سرویس TD-LTE در آمریکا راه‌اندازی شد و در ۲۰۱۴، نخستین سرویس تجاری TD-LTE در منطقه غرب آسیا و شرق آفریقا توسط STC به راه افتاد. بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ نیز، تعداد ۷۶ شبکه TD-LTE در ۴۳ کشور راه‌اندازی شده و ۹۳ شبکه TD-LTE در ۶۰ کشور نیز در حال راه‌اندازی است که این امر، توجه به توسعه زیرساخت‌های آی‌تی در کشور را دوچندان نمایان کرده است.

 

  • اینترنت پرسرعت TD-LTE در ایران

 

این سرویس برای اولین بار در ایران، هم‌زمان با مشهد مقدس، در شهرهای اراک، اردبیل، ارومیه، ایلام، بجنورد، بندرعباس، بوشهر، بیرجند، خرم‌آباد، رشت، زاهدان، زنجان، ساری، سمنان، سنندج، شهرکرد، قزوین، قم، کرمان، کرمانشاه، گرگان، همدان، یاسوج و یزد به صورت رسمی و تجاری به بهره‌برداری رسید.
اینترنت نسل چهار ثابت یا اینترنت پرسرعت TDLTE اینترنت نسل 4و4.5 در حقیقت آخرین نسل اینترنت ثابت است و بهترین گزینه بی‌سیم برای تأمین اینترنت سازمان‌ها، مؤسسات و شرکت‌های تجاری و همچنین منازل مسکونی به شمار می‌رود. این سرویس در مقایسه با سایر سرویس‌های موجود اینترنت ثابت از جمله Dial-up، ADSL و WiMAX تجربه سرعت بالاتری را برای کاربر به ارمغان می‌آورد و محدودیت‌هایی مانند فناوری قدیمی، محدودیت مکانی و عدم امکان جابجایی مودم، نیاز به استفاده از خط تلفن و لزوم وجود ظرفیت خالی در مرکز مخابرات منطقه را برطرف کرده و از پایداری بالایی در آپلود و دانلود برخوردار است.

اینترنت پرسرعت TDLTE اینترنت نسل 4، یک راه‌حل جامع بر مبنایIPبرای  انتقال صدا، تصویر و داده استفاده می‌کند و بر پایه اصل «هرجا و هر زمان» داده‌ها را با سرعتی بسیار بالاتر از نسل‌های قبل در اختیار کاربر قرار می‌دهد. از لحاظ تکنیکی در نگاه ساده سرعت بارگذاری و بارگیری در اینترنت پرسرعتTDLTE نسبت به نسل‌های قبل بسیار بالاتر است.

مهم‌ترین ویژگی برجستهLTE این است که تمامی زیرساخت آن بر اساس IP است، به عبارت بهتر بخش هسته شبکه کاملاً همگام با پروتکل‌هایTCP/IP است و از سیگنالینگ معمولی که در شبکه‌های قدیمی‌تر به خصوصGSM استفاده می‌شد خبری نیست.

برای استفاده از این فناوری,شما نیاز به یک مودم و یک سیم کارت برای استفاده از این سرویس دارید. سیم کارت‌های ارائه دهنده این نوع سرویس خاص بوده و تنها قادر به دریافت و ارسال داده می‌باشند و قابلیت مکالمه با آن‌ها وجود ندارد. همچنین مودم‌های این سرویس‌ها نیز خاص می‌باشد چرا که باید هماهنگ با بازه فرکانسی باشد که شرکت ارائه دهنده سرویس اینترنت پرسرعت TDLTE اینترنت نسل 4 در آن بازه کار می‌کند.

معمولا مودم و سیم کارت با هم و در یک پکیج در اختیار شما قرار می‌گیرد. پس از دریافت مودم کافی است از طریق کابل یا وای فای به آن متصل شده و از اینترنت آن استفاده نمایید. بسته‌های اینترنتی نیز در قالب حجم و سرعت متفاوت قابل دریافت و فعال‌سازی بر روی سیم کارت می‌باشند.

مودم ها معمولا نیاز به کانفیگ اولیه دارند که در صورت خرید در قالب پکیج، این تنظیم توسط کارشناسان شرکت آنلاین نت انجام میگیرد.

برای انجام تنظیمات بیشتر، می‌توانید مانند مودم های اینترنت پرسرعت ADSL با زدن آدرس IP مودم وUsername و Password پیش فرض مودم که بر روی آن نوشته شده است، وارد صفحه مودم شده و سایر تنظیمات مانند تغییر نام SSID و Password وای فای مودم، محدودیت‌های دسترسی به مودم و سایر موارد را انجام دهید.

اینترنت پرسرعت TDLTE اینترنت نسل 4 در ایران قابلیت ارائه خدمات و ارسال و دریافت اطلاعات را تا سرعت 40Mbps دارا می‌باشد. البته میزان سرعت دریافتی شما به موقعیت مکانی شما و تعداد دستگاه‌های استفاده کننده در محدوده شما نیز بستگی دارد. اما در صورت ارایه سرویس مناسب، در حال حاضر فناوری اینترنت پرسرعت TDLTE اینترنت نسل 4 را می‌توان بهترین و سریع ترین فناوری دسترسی به اینترنت ثابت در ایران نامید که می‌توانید از آن استفاده نمایید.

برای استفاده از این فناوری، در حال حاضر شما می‌توانید از خدمات شرکت آنلاین نت استفاده نمایید.

  • مراحل ثبت نام اینترنت پرسرعت TD-LTE آنلاین نت

 

 

اینترنت پرسرعت TDLTE اینترنت نسل 4

 

 

گسترده‌ترین سرویس اینترنت نسل چهار ثابت (TD-LTE)، توسط متخصصین جوان و حرفه‌ای آنلاین نت راه‌اندازی شده و در اختیار کاربران محترم قرار گرفته است.

 

کاربر گرامی ,شما میتوانید به لینک های زیر مراجعه کرده واز مناطق تحت پوشش دیدن کنید و بسته مورد نیاز خود را تهیه نمائید .

 

اینترنت پرسرعت TDLTE اینترنت نسل 4

 

جهت اطلاعات بیشتر با   71362 ☎ تماس حاصل نمائید.