نصب و راه اندازی شبکه های کامپیوتری

  • شبکه چیست؟

واژه شبکه در دانشنامه ویکیپدیا اینطور تعریف شده:

شبکه عبارتست از مجموعه یا سیستم درون پیوندی (interconnected) انسانی یا فیزیکی که دسترسی به فابلیت یا توانائی خاص را در محدوده ای از زمان و مکان فراهم میکند و در حالت مطلوب محدودیت مکانی و زمانی ندارد.

به زبان ساده تر شبکه (network) مجموعه ای از اشیا یا افراد است که برای رسیدن به هدف خاصی به طور کاملا برنامه ریزی شده و هوشمند با یکدیگر در ارتباط هستند.

مهم ترین اصل در هر شبکه اشتراک گذاری و تبادل اطلاعات میباشد.با اشتراک گذاری هدف با سرعت بیشتری تحقق میابد.

نصب و راه اندازی شبکه های کامپیوتری به چند کامپیوتر (تقریبا بینهایت) گفته میشود که به یکدیگر متصل هستند تا از منابع نرم افزاری و سخت افزاری مشترک استفاده کنند.

  • مزایای نصب و راه اندازی شبکه های کامپیوتری

  1. اشتراک گذاری اطلاعات و منابع نرم افزاری
  2. اشتراک گذاری منابع سخت افزاری
  3. صرفه جویی در زمان
  4. قابلیت اطمینان
  5. کاهش هزینه ها با استفاده از شبکه های کامپیوتری

نصب و راه اندازی شبکه های کامپیوتری

 

 

  • مشاوره، طراحی، تامین تجهیزات، نصب و راه اندازی شبکه های کامپیوتری

شرکت آنلاین نت با سابقه طولانی توانسته است در زمینه انواع خدمات IT همراه با جدیدترین متد روز فعالیت خود را آغاز کرده است ، انلاین نت  با بهرمندی از دانش فنی و تجربیات ارزشمند مدیران و پرسنل متخصص خود و همچنین افزایش کیفیت خدمات ، پاسخگویی سریع ، ارائه ی راهکارهای مناسب ، کاهش هزینه ها ، خدماتی متمایز را به شرکت ها و سازمان ها ارائه می دهد. شرکت آنلاین نت برای پاسخ به نیازهای متنوع سازمان‌ها و شرکت ها در زمینه نصب و راه اندازی شبکه های کامپیوتری  ،سرویس و نگهداری سیستم‌ها و شبکه‌های کامپیوتری، خدمات مختلفی را معرفی نموده و در کنار آنها خدمات بروز رسانی و ارتقای سیستم‌ها را نیز با ایجاد کمترین دغدغه برای مشتریان انجام خواهد داد.

  • پشتیبانی شبکه

 کامپیوتر می بایست با توجه به شرایط و سیاست های هر سازمان ، طراحی و در ادامه پیاده سازی گردد. شبکه های کامپیوتری زیرساخت لازم برای استفاده از منابع فیزیکی و منطقی را در یک سازمان فراهم می نمایند . بدیهی است در صورتی که زیرساخت فوق به درستی طراحی نگردد، در زمان استفاده از شبکه با مشکلات متفاوتی برخورد نموده و می بایست هزینه های زیادی به منظور نگهداری و تطبیق آن با خواسته ها ی مورد نظر( جدید) ، صرف گردد. از این رو مرکز گروه مهندسی (IT) آنلاین نت با هدف ارائه طراحی مطلوب و کم هزینه در اختیار مشتریان میباشد

 

  • مهم‌ترین خدمات ارایه شده در این بخش عبارت‌اند از:

 

  • ارایه مشاوره در زمینه راهکارهای مخابراتی و انتقال داده‌ها
  • بسترسازی، نصب، راه‌اندازی وتامین تجهیزات مخابراتی و انتقال داده‌ها
  • تعمیر و نگه‌داری شبکه‌های راه‌اندازی شده و تجهیزات مورد استفاده در آن‌ها
  • مشاوره، تامین تجهیزات و راه‌اندازی شبکه‌های WAN و LAN
  • ارایه راهکارهای تجمیع و دسترسی با استفاده از تجهیزات معتبرترین شرکت‌های سازنده تجهیزات مخابراتی
  • طراحی و اجرای شبکه‌های Voice/Video و Ip Telephony

 

  • راهکارهای تجمیع و دسترسی

 

از جمله راهکارهای تجمیع و دسترسی (Access and Aggregation) که گروه شرکت‌های انلاین نت در حوزه خدمات مخابراتی و انتقال داده‌ها ارایه می‌دهد، می‌­توان به تامین، نصب و راه‌اندازی شبکه های کامپیوتری، نگه‌داری و مدیریت موارد زیر اشاره کرد:

 

  •  شبکه‌های Wireless برای Backhauling و Last Mile با استفاده از تجهیزات مایکروویو
  • تامین تجهیزات از جمله پورت‌های دیتا
  • تبادل ترافیک VoIP
  • Voice over DSL
  • Video on Demand

 

  • بار فنی , ظرفیت اجرایی و عدم محدودیت جغرافیایی:   شبکه و راهکارهای خاص

 

ما با بکارگیری تیم های مجرب و کارآزموده و با سابقه و برگزاری دوره های آموزشی منظم و طبق استانداردهای روز دنیا در زمینه فعالیت های شرکت آماده ارائه خدمات در سرتاسر کشور و در کمترین زمان و با بالاترین کیفیت می باشیم.

تعدادی از مراکز استان های تحت پوشش این شرکت عبارت اند از :تهران , کرج , قزوین , زنجان , تبریز , ارومیه , قم , مرکزی , کرمان , شیراز , اصفهان , همدان , ,مشهد , رشت , بابل , آمل , بندر انزلی , …

 

 

نصب و راه اندازی شبکه های کامپیوتری

 

 

  •  شبکه و راهکارهای خاص

 

پشتیبانی و نگهداری : تیم های پشتیبانی ما به صورت تلفنی , آنلاین و حضوری آماده ارائه هرگونه خدمات پشتیبانی و نگهداری در تمام زمینه های فعالیت این شرکت می باشند .

نظام پشتیبانی و نگهداری ما در دو بخش کلی سخت افزاری ونرم افزاری تعریف می گردد .

 

  1. پشتیبانی سخت افزاری:

بازدید دوره ای از کلیه تجهیزات نصب شده رفع نواقص و اشکالات احتمالی در سیستم های سخت افزاری موجود در محل ایجاد تغییرات و اصلاحات متناسب با نیاز

 

  1. پشتیبانی نرم افزاری:

tickmarkپشتیبانی تلفنی (On Call Support)  : راه نمایی و رفع عیوب به صورت تلفنی.

tickmarkپشتیبانی اینترنتی ( Online Support)  : راهنمایی و رفع عیوب به صورت آنلاین از طریق مسنجر واحد پشتیبانی شرکت.

 

tickmark پشتیبانی از طریق سیستم های کنترل از راه دور (Remote Control Support)  : رفع اشکال و عیوب با استفاده از سیستم ها نرم افزاری و یا سخت افزاری کنترل از راه دور.

tickmarkپشتیبانی از طریق اعزام کارشناس در محل (Presence Support)  : اعزام کارشناس در محل جهت رفع عیب و چک کردن تمامی سیستم ها.

tickmarkحضور دائمی کارشناس در محل (Expert permanent presence at the site) : حضور دائمی کارشناس در محل کارفرما و کنترل کلیه سیستم ها به صورت مداوم .

 

 آنلاین نت نصب و راه اندازی شبکه های کامپیوتری  را  از ابتدا و حتی رفع مشکلات شبکه هایی که از قبل راه اندازی شده اند را بر عهده گرفته و روش های جداگانه برای اجرا و پیاده سازی و پشتیبانی آنها در نظر می گیرد.

پس از ارائه درخواست اولیه ازطرف مشتری ، بازدید اولیه توسط کارشناس فنی آنلاین نت انجام خواهد شد. ابتدا کلیه نیازهای کارفرما ثبت شده، سپس از بستر موجود شبکه, اطلاعات لازم تهیه می شود و یا در صورت فلت بودن شبکه ( اینکه تا آن لحظه هیچ اقدامی انجام نشده باشد) بررسی جهت نوع اجرا انجام خواهد شد. موارد مهم در این بازدید, ابتدا نیاز کارفرما، سپس تجهیزات موجود می باشد.
نمونه مورد نیاز خدمات شبکه خدمت کارفرما اعلام خواهد شد تا در صورت عقد قرداد,پشتیبانی ,ونصب و راه اندازی شبکه های کامپیوتری, کارفرما از خدمات شبکه آنلاین نت اطلاعات کامل داشته و در قرارداد ذکر شود.

 

 

 

نصب و راه اندازی شبکه های کامپیوتری

 

 

 

  • موارد مهم دیگر در نصب و راه اندازی شبکه های کامپیوتری شامل :

 

  1.  نوع بستر ارتباطی مانند کابلی یا بیسیم(پسیو شبکه)
  2.  تعداد افراد استفاده کننده
  3.  میزان و نوع منابع موجود مانند انواع سوئیچ، سرور،روتر، Storage، فایروال و ….
  4.  بررسی مسائل امنیتی
  5.  در صورت شعبه ای بودن شبکه، محل شعبات، نحوه ارتباط با شعب و ….و سایر موارد جزو آنالیزهای اولیه برای نصب و راه اندازی راه اندازی شبکه های کامپیوتری می باشند.

 

جهت اطلاعات بیشتر با   71362 ☎  تماس حاصل نمائید.