نصب و راه اندازی تجهیزات میکروتیک

Mikrotik  چیست؟

 

شرکت آنلاین نت در راستای ارائه خدمات بهتر شبکه به شرکت ها و سازمانها اقدام به مشاوره، پشتیبانی، نصب و راه اندازی تجهیزات میکروتیک می نمایند.ودر زیر به اختصار در مورد نصب و راه اندازی تجهیزات میکروتیک توضیحاتی ارائه میدهد.

 

میکروتیک نام شركتی در لتونی است كه مهمترين محصول اين شركت سيستم عامل میکروتیک (Router OS) است كه با استفاده از هسته لينوکس نوشته شده است. Router OS MikroTik، هم قابليت نصب بر روی كامپیوتر مبتنی بر x86 را دارد و هم بر روی سخت‌افزارهای شركتRouter Boardكه آنها را تبديل به يك روتر می كند.

برند میکروتیک نیاز متخصصان شبکه را نسبت به تجهيزات گران قيمت ديگر شرکتها مثل سيسکو ، موترولا و پِپلينک و … را با پوشش‌دهی خدماتی يکسان برطرف کرده است. در حال حاضر نصب و راه اندازی تجهیزات میکروتیک به علت ارائه امكانات بی شمار و قيمت مناسب فراگير شده و در اکثر ISP( Internet Service Provider) ها و ارگانهای دولتی و شرکت های خصوصی با توجه به نياز استفاده میگردد. سوئيچ، روتر، اكسس پوينت و انواع راديو، بخشی از محصولات شركت روتر بورد میباشند كه با سیستم عامل میکروتیک ارائه میگردند.

 

 

 

نصب و راه اندازی تجهیزات میکروتیک

 

 

  • کاربردهای امنیتی و ارتباطی

 

1. کنترل پورت های ورودی خروجی

در نصب و راه اندازی تجهیزاتمیکروتیک شما قادر خواهید بود پورت‌های ورودی و خروجی شبکه خود را محدود کنید. ابتدا می توان تمامی پورت ها را بست و نسبت به نیازی که در شبکه وجود دارد پورت ها را باز کرد. معمولا با تغییر پورتهای مهم مانند پورت ریموت دسکتاپ و سایر پورت‌های معمول مورد استفاده از شبکه به پورت‌هایی که فقط استفاده ‌کنندگان آن سرویس نسبت به آن واقف هستند می توان تا حدودی ارتباطات از بیرون را محدود کرد.

 2. ارتباط با منابع داخل شبکه از بیرون

برخی از شرکت ها کارمندانی دارند که بیرون از شرکت فعالیت می کنند، ممکن است نیاز باشد این کارمندان به منابع داخل شبکه شرکت دسترسی داشته باشند. نصب و راه اندازی تجهیزات میکروتیک این قابلیت را فراهم می کند که افراد بتوانند از بیرون به شبکه داخلی شرکت متصل شوند و از منابع شبکه استفاده کنند، لازمه این امر این است که کارمندان به اینترنت دسترسی داشته باشند.

3. مسیریابی یا روتینگ

یکی از کاربردهای مهم نصب و راه اندازی تجهیزات میکروتیک، استفاده از آن به عنوان روتر یا مسیریاب می باشد. در خیلی از شبکه ها نیاز به تفکیک شبکه به چند شبکه وجود دارد و همچنین در مواقعی که دارای چند یا چندین دفتر کاری می باشید جهت ارتباط بین دفاتر خود نیاز به روتر دارید. میکروتیک برای روتینگ از تمامی پروتکل های موجود پشتیبانی می کند.

 

 

نصب و راه اندازی تجهیزات میکروتیک

 

 

  • کاربردهای مدیریت اینترنت

 

1. پراکسی سرور

در روترهای میکروتیک قابلیتی وجود دارد به نام Proxy Server، با استفاده از این ویژگی وب سایت هایی که کاربران بازدید می کنند در Cache روتر ذخیره شده و در صورتی که کاربر دیگری نیاز به آن صفحه داشته باشد همان صفحه را به وی نشان خواهد داد بدین طریق سرعت پاسخگویی به کاربران افزایش و مصرف اینترنت کاهش خواهد یافت. همچنین با توجه به اینکه در این حالت روتر به عنوان واسط عمل می کند می توان گزارشهای کاملتر و همچنین محدودیت های جدی تری در نحوه دسترسی به سایتها در نظر گرفت.

2.ارتباط با منابع داخل شبکه از بیرون

برخی از شرکت ها کارمندانی دارند که بیرون از شرکت فعالیت می کنند، ممکن است نیاز باشد این کارمندان به منابع داخل شبکه شرکت دسترسی داشته باشند. نصب و راه اندازی تجهیزات میکروتیک این قابلیت را فراهم می کند که افراد بتوانند از بیرون به شبکه داخلی شرکت متصل شوند و از منابع شبکه استفاده کنند، لازمه این امر این است که کارمندان به اینترنت دسترسی داشته باشند.

 

3. مدیریت چند اشتراک اینترنت
می توان چندین اشتراک اینترنت داشت و بنا به نیاز هر اشتراک را به کاربران شبکه اختصاص داده و یا به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال یک کانکشن اینترنت ADSL و یک کانکشن اینترنت رادیو موجود است. با استفاده از میکروتیک می‌توانیم با اعمال شرط با توجه به نوع کاربران شبکه اینترنت موجود را تقسیم بندی و به اشتراک بگذاریم.
4. مدیریت پهتای باند

همیشه کنترل مصرف کاربران از اینترنت و تقسیم بندی استفاده هر سیستم و یا کاربر از مهمترین دغدغه‌های مدیران بوده است. قابلیت محدود‌سازی و مدیریت پهنای باند داخلی (LAN) و خارجی (اینترنت) یکی از امکانات میکروتیک می‌باشد. با استفاده از میکروتیک می توان گروهی از کاربران، محدوده IP و … را به تفکیک مقصد، مبدا، نوع برنامه، پورت و … مدیریت کرد.

  • گروه خدمات آنلاین نت  :

مجری خدمات تخصصی میکروتیک و شبکه (با قیمتی بسیار رقابتی)
راه‌اندازی، بهره‌برداری، پشتیبانی و مدیریت شبکه، در تمام نقاط تهران
====
• تجمیع چند خط اینترنت جهت افزایش سرعت دانلود و رفع مشکل قطعی اینترنت
• راه‌اندازی سرویس مدیریت مصرف اینترنت و پهنای باند در شبکه
• راه‌اندازی مرکز تلفن سانترال شبکه IP-PBX بر روی میکروتیک(voip)
  • خدمات , نصب و راه اندازی تجهیزات میکروتیک

• راه‌اندازی انواع Tunnel شامل: IPIP، GRE، EoIP، تونل ایمن IPSEC و …
• نصب، پیکربندی، راه‌اندازی و پشتیبانی شبکه‌های کامپیوتری مبتنی بر میکروتیک
• پیکربندی و انجام تنظیمات دیوایس‌های میکروتیک
• کانفیگ رادیوهای میکروتیک
تنظیمات اولیه جهت اینترنت‌دار کردن میکروتیک (راه‌اندازی و تنظیم IP Pool، DHCP Server، NAT، NTP و …)
• تنظیمات فایروال و Mangle
• تنظیمات روتینگ، سویچینگ و VLAN بندی با سویچ‌های مدیریتی Mikrotik
• راه اندازی هات اسپات، سرور، فایل سرور و …

 

نصب و راه اندازی تجهیزات میکروتیک

 

 

برای اجرای شبکه های مبتنی بر میکروتیک خود  با تیم مشاوره آنلاین نت با شماره    71362 ☎   تماس حاصل نمائید.